greg59 Wrote:Il m'a semblé comprendre que Mr Trump prévoit d'investir dans les infrastructures pour relancer l'économie du pays, y compris le volet ferroviaire, ou j'ai mal compris ?
Plutôt, il voulait que le secteur privé investisse...
Modérateurs: kyah117, Urbino, Terroir, jerome, Tchouks
greg59 Wrote:Il m'a semblé comprendre que Mr Trump prévoit d'investir dans les infrastructures pour relancer l'économie du pays, y compris le volet ferroviaire, ou j'ai mal compris ?
Mathieu Wrote:"Très bientôt" (initialement prévu fin 2017, la marche à blanc est sur le point de débuter), ouverture par Brightline d'une nouvelle liaison en Floride entre West Palm Beach et Fort Lauderdale
izgood Wrote:Bonjour
Nouveau tunnel sous l'Hudson entre New York et le New Jersey : la décision du Président Trump attendue ce mois, voir Railways Gazette :
http://www.railwaygazette.com/news/infr ... unnel.html
As Biden Pushes Major Rail Investments, Amtrak's 2035 Map Has People Talking
Biden's $2 trillion infrastructure package has two provisions involving passenger rail: $85 billion to modernize public transit (commuter rail, buses, stations, etc.) and $80 billion to improve and expand the nation's passenger and freight rail network.
"You and your family could travel coast to coast without a single tank of gas onboard a high-speed train," Biden said at the plan's unveiling.
But the idea isn't just nice family trips — it's to use improved rail infrastructure and service to alleviate problems such as trafic and air pollution as well as improve access to jobs. Transportation is the largest source of U.S. greenhouse gas emissions.
"The American Jobs Plan will build new rail corridors and transit lines, easing congestion, cutting pollution, slashing commute times, and opening up investment in communities that can be connected to the cities, and cities to the outskirts, where a lot of jobs are these days. It'll reduce the bottlenecks of commerce at our ports and our airports," Biden said.
The White House said the rail investment would "address Amtrak's repair backlog; modernize the high trafic Northeast Corridor; improve existing corridors and connect new city pairs; and enhance grant and loan programs that support passenger and freight rail safety, efficiency, and electrification."
Amtrak quickly responded with enthusiasm to Biden's plan, with a map and a vision for what an expanded U.S. rail network would look like by 2035.
The proposed transformation would mean some 30 new routes, and more trips on 20 existing ones. It projects 20 million more people served than the 32 million that rode Amtrak in the 2019 fiscal year.
Anton Wrote:D'ailleurs, ça m'a toujours étonné que sur le continent américain, iels n'aient pas tenté de copier ce qui existe en Europe, c'est à dire le train à très grande vitesse.
Les américain.e.s sont adeptes de l'avion, mais des TGV ne seraient-ils pas pertinents également ?
Thor Navigator Wrote:(je pensais que les normes de la FRA concernant notamment la résistance passive avait enfin évolué, permettant la conception d'engins moins lourds, ce n'est manifestement pas encore le cas)
Retourner vers Forum Transport Ferroviaire
Utilisateurs enregistrés: Bing [Bot], Clem, Darkness, Google [Bot], Tomi_C
Lineoz.net Tous Droits Réservés 2001-2008 :: Création & DeSiGn by ArNaUd OUDARD Sites partenaires : Grenoble Snotag | Nancy blogOstan | Angers SnoIrigo | Clermont Ferrand TransClermont | Valence SnoCtav | Marseille Marseille-Transports.com | Dijon SnoDivia
Ce site est enregistré à la CNIL sous le numéro 1072137 conformément à l'article 16 de la Loi Informatique et Liberté du 6 janvier 1978